Search This Blog

Monday 16 June 2014

Used AVENT 3-in-1 Electric Steam Sterilizer

Sterilizer sangat membantu parents dalam memastikan tiada kuman berada pada bekas gunaan bayi. Jika dahulu kita hanya menyiramkan bekas-bekas tersebut menggunakan air panas tetapi dengan adanya sterilizer ini membantu memudahkan kerja serta selamat untuk persekitaran anda dan bayi. Berikut adalah kelebihan atau features yang terdapat pada produk ini:

    Used AVENT 3-in-1 Electric Steam Sterilizer
Price RM200.00
Dimension (WxDxH) 290x160x150
Voltage 220V
Accessories Cleaning powder
More Details Our new AVENT electric steam sterilizer has been designed to make sterilizing as simple as possible. With adjustable size, it takes up less kitchen space and the baskets fit both wide and narrow neck bottles.
Warranty Type No Warranty
Reference http://www.philips.com.my/c/bottle-warmers-and-sterilizers/avent-3-in-1-electric-steam-sterilizer-scf285_01/prd/


Pengalaman Menggunakan Produk Ini

Sterilizer ni sangat mudah digunakan. Letak air sebanyak 5oz ke dalam bahagian pemanas air, letak bekas di atasnya bersama-sama dengan barangan baby dan tunggu selama 10 minit. Sementara menunggu 10 minit tu boleh la buat kerja-kerja lain.

Dalam masa sebulan, bahagian pemanas akan menjadi karat dan kotor. Ini tidak dapat dielakkan. Oleh tu, asid pembersih kami akan sertakan sekali supaya mudah untuk anda bersihkan.

Cara Bersihkan Menggunakan Asid (SEBULAN SEKALI SAHAJA)

1. Bancuh asid ke dalam air sebanyak 5oz.
2. Kacau/goncang sehingga asid tersebut sebati dengan air.
3. Setelah sebati, letakkan bancuhan tadi ke dalam tempat pemanas.
4. Letakkan semua bekas dan JANGAN DITUTUP. Biarkan terbuka sahaja.
5. Tekan butang "ON". Biarkan sehingga "OFF" iaitu selama lebih kurang 10 minit.
6. Biarkan sterilizer sejuk sedikit.
7. Bilas kesemua bekas termasuk bahagian pemanas. Jika karat atau kotoran sukar dibilas, gunakan kain dan gosok di bahagian pemanas.

Bekas paling atas sesuai untuk letak puting susu, penutup botol dsbnya

Bahagian bawah sesuai untuk letak botol susu, EBM storage bottle dsbnya


Perhatian:

Di bahagian penutup terdapat lubang pengudaraan. Semasa proses pemanasan, udara yang sangat panas akan keluar melalui lubang ni. So elakkan daripada meletakkan sterilizer ni di bahagian rendah yang mudah dicapai baby. Takut-takut terkena udara panas atau lebih teruk terkena air panas sterilizer.

Jika berminat boleh hubungi saya

Puan Asma 019 280 8797
atau
Encik Azwan 019 2798797
(Call/SMS/Whatsapp)

0 comments:

Post a Comment