Search This Blog

Wednesday 17 September 2014

Aux Kabel Untuk Proton Satria Neo, Persona, Gen2 (Bass dan Stereo POWER)




Kabel AUX Untuk Kereta Proton Satria Neo, Persona dan Gen2




*New Improved Sound*

Setelah beberapa eksperimentasi, stok terbaru telah dienhance dengan bunyi bass yang lebih baik dan stereo yang lebih jelas. Kualitinya jauh berbeza berbanding dengan version lama. 
SERIUS PUAS HATI!





Assalamualaikum dan salam sejahtera, 

Memang sangat bosan dan mengantuk jika memandu dalam keadaan jammed atau memandu dalam jarak jauh. Lagi-lagi kalau takde teman di sebelah, perjalanan  dekat terasa jauh dan perjalanan jauh terasa lagi jauh. Macam tak sampai-sampai.



Tapi dengan adanya sistem hiburan yang terdapat di dalam smartphone atau tablet, pasti pengalaman memandu akan menjadi lebih menarik dan terhibur.

Kepada pemilik-pemilik kereta Proton Satria Neo termasuk CPS, Persona dan Gen2 anda sebenarnya boleh menyambungkan smartphone atau tablet dengan head unit (cd player) yang terdapat di dalam kereta anda.


Sambungkan sahaja smartphone atau tablet anda ke head unit kereta,   tukar mode head unit kepada Aux Input  dan anda boleh menikmati lagu-lagu kegemaran , menerima panggilan (handsfree) mahupun mendengar arahan navigasi GPS dengan jelas dan nyata melalui sistem stereo kereta anda. 


FUNGSI KABEL AUX UNTUK PROTON


  1   Mainkan lagu kegemaran, menonton filem atau video dan mendengarnya melalui sistem stereo kereta. Bagi kaki karaoke tu boleh la try test suara dalam kereta tu hehehe.. Nak dengar ayat-ayat suci Al Quran atau ceramah-ceramah agama atau motivasi adalah sangat mudah..

>>>Tak perlu lagi burn CD banyak-banyak. Kena beli CD lagi, nak simpan dalam kereta lagi..rumit..


  2   Kesemua alat yang mempunyai port jack 3.5mm boleh menggunakan kabel ni. Seperti contoh Smartphone, handphone biasa, MP3 player atau iPod, tablet, phablet dan bermacam-macam lagi.



  3   Walaupun anda menyambungkan smartphone anda ke head unit kereta, anda boleh kawal volume suara di stereng kereta anda. Tak perlu control di smartphone anda. Keselamatan Terjamin!




  4   Yang paling menarik sekali, anda boleh bercakap secara handsfree jika anda menerima panggilan semasa memandu. Selamat dari kemalangan dan selamat duit anda dari disaman hehehe..





  4   Jika anda memasang head unit touch screen secara kekal di dalam kereta, kebarangkalian kereta anda untuk dipecahkan adalah tinggi. Oleh itu, elakkan kejadian seperti ini terjadi. 

 Masuk kereta > gantung smartphone di phoneholder > Cucuk kabel AUX > Pandu dan dengar > Sampai > Cabut kabel AUX > Simpan smartphone di dalam poket. 

InsyaAllah tiada risiko kereta dipecahkan..



  5   Apa yang anda perlukan hanyalah seutas kabel AUX pada harga yang sangat berpatutan.

Harga: RM50 sahaja
Produk: Blaupunkt AUX Cable

Penghantaran:
Semenanjung Malaysia: PERCUMA
Sabah & Sarawak: RM4.00
(POSLAJU)


Jika berminat hubungi:
 Call/SMS/Whatsapp/LINE: 019 3804268
 Email: acrabyte@gmail.com 

Untuk anda yang nak DIY sangatlah digalakkan dan kami sediakan video tutorial untuk panduan. Semoga bermanfaat..



0 comments:

Post a Comment